Hemma med sjuka barn ingen lek !!

Goddagens  på er  alla  ny och gammal  bloggare  !!  Igår  var  min fina  sambo  och älsta dottern  och köpte ,vånings säng till  dom  spänade  men det  tog nästan 2 tim  att  bygga  i hop den  ;) . Så på kväll  kommer  våran älsta tjeje säger att hon inte mår bra  att hon har ont i magen  så går hon på toan och mår fan  , kan man säga  :(  så hon fick stana  hemma  idag sen har  vi lilla  syster som har  vart .Vaken hela natten  :(  med   och var jätte  lässen  och vi vet  inte  varför  ??  Själv  så sambon är  trött  när han kommer  hem  jag är halv slö men tror   jag , ska brygga  lite  kaffe  bryggaren  är på  :)  . Så fick jag den lysande iden att  baka  kaladdkaka   med hallon  :)  hoppas den blir  god  ;) jag ska palla  mig ut i skogen  plocka  svamp när  jag  åker ut  till  min mamma pappa  ;) , nu ska  jag brudarna  gå kolla  om dom har  fixat   dörren  så man  kan . Slänga sopor  :) har hela  hallen fulla  med  massa skit   från i går  :)  här kommer  recpet  på  kakan   vi gjorde i dag  ;) , hoppas ni får den lika  fin som våran  ha ha  så ska jag palla  mig till gymet på  onsdag  är  tanken  :)  efter  mötet  jag  ska på .  Och i morgon är  dagis  stängt  ;) så hoppas någon vill  hitta  på  något med mig och lill tösen ?? Kladdkaka
Kladdkaka
 
Betyg (4780 st)

KLADDKAKA

Recept på supergod och kladdig kladdkaka. Den är snabb och enkel att göra eftersom du rör ihop smeten direkt i kastrullen.

Receptet gäller för 14 bitar

Ingredienser

  • 100 g Arla® Svenskt Smör
  • 12 dl strösocker
  • 2 st ägg
  • 1 dl vetemjöl
  • 3 msk kakao
  • 1 tsk vaniljsocker

Garnering:

  • florsocker

Till servering:

  • Arla® vispgrädde

Gör så här:

Sätt ugnen på 175°. Smält smöret i en kastrull. Lyft av kastrullen från plattan. Rör ner socker och ägg, blanda väl. Rör ner övriga ingredienser så att allt blir väl blandat. Häll smeten i en smord och bröad form med löstagbar kant, ca 24 cm i diameter. Grädda mitt i ugnen ca 15 min. Kakan blir låg med ganska hård yta och lite kladdig i mitten. Låt kakan kallna. Pudra över florsocker. Servera med grädde eller glass och frukt.

TIPS:

Om du inte vill ha vispgrädde till kakan är det också gott med glass och frukt.

Källa: Nybakat      
 
 
Nu får ni ha en bra dag  ;) 
 
1 anna:

skriven

Mysigt med våningsäng och ja jag vet att det tar lång tid att bygga säng vi köpte en ny säng från ikea för en tid sen och det tog garnterat längre tid att bygga ihop den eftersom vi dessutom fick åka till ikea och hämta med pluggar och skruvar som fattades mmm god kladdkaka du har gjort Nu händer det ÄNTLIGEN nu ska vi få ny balkongdörr och fönster i köket så nu är det nakt i hela köket kan jag lova haha

Kommentera här: