Dagens diabetes upp datering

Godefter middag  på er alla  fina  läsare  som ni vet har jag diabetes med  , sen jag var nio år  med andra  ord har jag haft den i 22 år  jag har bara haft  sprutor  tills  för  3 år sen .  Då jag gick skaffa  inulin pump  en  accu-Chek spirit combo men nu vill jag byta  den mot  en  anan  som heter , Omnipod insulin pump  börjar med den om ca 14 dagar   hoppas jag på :) . Jag är jätte glad  för det  sen låg mitt  Ha1bc på 58 det är toppen  från ha legat  på 63  :) ,  så nu i dag är jag jätte  glad   ha ha   men  jag fick gå ner hämta hem en snorig  liten dam . Och hon har fått  ögon inflation  :( mindre kul  så hon får vara hemma i morgon från dagis  mysa med mamma  :P , vi ska ska  skicka post  till en  tjeje   i mogon som ska köpa   några saker av mig  :) . snar kommer pappa  och syster hem  idag ska vi göra  tacko paj  något nytt  för oss  hoppas det  blir  gott  ;) , kul testa något  nytt  till middag   !!!  
recpetet  på taco paj
 
500 g kött färs 
1 dl vatten eller rödvin 
lägg köttfärsen i en ugns fast form  lägg på osten 
täck pajen med en färdig kavlad smördeg 
tryck ner den ordentligt i formen  skär som en sol i degen  
visppa ett ägg  med gafel och pensla över degen ställ in den i ugnen  på 225 grader  i 20 min 
till behör som allad gräddfil lycka till :)
 
 
kram lena 
 

 

1 Angelica:

skriven

Åh vad snäll du är :)

Allt till sängen har jag, men bebiskläder vet jag att jag har mycket neutralt från när Casper var liten

Klart vi ska se till å ses :)

2 Anna :

skriven

låter som du haft en ullspäckad dag

3 Angelica:

skriven

Har du fått diabetes pga cf?

Svar: Jag fick diabetes när jag var ni på grund av cf säger dom :/
Isabellemariell

Kommentera här: