Lite egen tid

Godkväll  på er  alla  ute  i november  mörkret   som är  !! idag  vart  det  en sväng till farsta  efter  ha  lämnat , barnen  på dagis  skolan :) . Jag åte  kolla om jag  hitta  lite jul klappar  :P , och födelsedags present  till  våran stora  dotter  som  blir hela  6 år  den  27  nov  :)  .Vart  har dom här  6 åren tagit  vägen  ?? Jag  hitta  lite  saker till  förken  som hon får när hon fyller  som nya varma  tofflor . pälor och plast snören för kunna göra  arm band  med mera  ;) , imorgon blir  det  sjukan på för middagen träffa  sjukgymnasten vid 10 . Sen läkaren  vid 11  men 10:45  ska jag hinna  blåsa  kolla  min lugn kapasitet  :) hoppas den har  gått  mer  nu en bara 41% ?? Hoppas  kan man ju alltid göra   jag har ett  mål  med allt   men  just nu är det  hemlig  he he he , sen  blir det åka  hem  städa  testa  nya  dam sugaren ;)  se om det  blir  extra rent  och . Skura  av  köks golvet   med eller hela  lägenheten !!   , sen i  morgon till  middag   blir det  falukorv i ugnen  med hemma  gjort  potatismos  sallad  ;) . Jag ska till år  prova göra hemma gjord peparkaks deg har jag tänkt  :P  detta  skrev en vän till mig på ssin blogg jag norpar  det  av henne  för  vi har  samma  lung sjuk dom  jag säger  som hon säger  ni har det  jag  vill ha  allra mest  !!! 

Varför är ni inte mer rädda om er själva? Varför är ni inte glada att ni är friska och mår bra?

Jag har en lungsjukdom som heter Cystisk Fibros, den sjukdomen innebär att man har sämre/inte fungerande lungfunktion och en icke/nedsatt fungerande bukspottkörtel.

Det jag vill ha sagt med detta inlägg är att jag blir arg, nästan rosenrasande på alla dessa människor som röker?! Varför ska ni röka? Ni har friska lungor, varför vill ni förstöra dem?

Vi som har en lungsjukdom önskar inget hellre än att få ha friska och 100% fungerande lungor. Vi vill inget hellre än att ha ett friskt liv. Vi drömmer om detta precis varje dag.!

Det finns många som har fått nya lungor via transplantation och jag är glad att jag sluppit gå den långa vägen. För trots att min lungfunktion ligger runt 41% så är det extra jobbigt att andas när jag väl blir sjuk. Jag vill också ha friska lungor precis som ni.

Så snälla rök inte, det finns verkligen dem som önskar sig just era friska lungor <3

Att ständigt vakna med vetskapen om att man måste ta medicin, inhalation och intravenösa antibiotika kurer för att någorlunda kunna ha ett normalt liv, att en vacker dag hitta ett botemedel mot denna sjukdom… DET mina vänner skulle vara det mest fantastiska som hänt min kropp <3

Jag vill inte dö i förtid bara för att lungorna inte orkar med längre :’(

Så snälla tänk på att det finns dem som önskar sig friska och hela lungor <3

 jag önskar  att  det  fanns  fler  i vårat  land eller över hela  värden som  leva må bra   utan ta  medcier  varje dag  :) som hr denna  sjuk dom Cystisk Fibros  som  inte  är  så kul varje  dag   men man  för  göra det  bästa  av den  .
1 Angelica:

skriven

:D

2 Anna :

skriven

ja din sjukdom är en kamp varje dag och ständiga sjukhusbesök du är tapper som kämpar lena jag önskar att alla som röker kunde tänka lite men det är dessvärre beroende framkallande som man inte kan be folk att sluta med visserligen slutade min sambo tvärt efter sina hjärt problem han fått nu har han varit rökfri sedan midsommar dagen och det är stort och starkt av han att fortsätta kämpa

Kommentera här: