Har prata med en god vän

Min fina vän  ringde  mig kväll  för jag hade  sökt  henne  under dagen ,  men inget svar så ringde hon mig  här på kvällen  :) . Vi pratar om allt nästan där  till  :)  jag kan säga jag är  glad för jag har , så fina vänner  som orkar lyssna på mig  när jag har det  lite  jobbiga dagar   i bland , när man vill prata  med någon  anan en sin familj eller  den man bor med  !!!  (inget ila  menat   men tror  alla  vet  vad jag menar ) . Idag  vart det  köpa  saffran  och  lite  smått och gått  :)  , i morgon blir det  åka  handla  hem  mat  allt  där  till . Så på lördag ska jag åka  hämta tårtan jag har  beställt  till  bella  hon fick välja  själv vad hon ville , ha på tårtan  det blir en blå prinsesstårta med  ett  motiv från filmen Frost  som hon älskar .  Hon går övar på låten  från  filmen mitt  lilla  hjärta har  börja öva sjunga  den  på engelska  ;)  , sen har   målaren vart  här  fixat  det lilla i  hallen  och kommer åter i morgon fixar.  Bad rumet   som han inte  han med  i dag  hoppas dom kommer på morgoen vid , 07:00 eller  07:15   då ala är uppe  äter  frulle  här hemma  efter som pappa  ihuset  går till  jobbet  vid  06:15  . Så har  hon tappat en  tand till den stora  tjejen :)  , nu blir  det  göra lite  anings gymnastik   med blåsa  salt  vatten  in i lungorna så slemet . Lossnar  bättre   så jag inte  be höver hosta  som en  tok  i natt , och be höva gå upp  på toan må piss så magen  väder sig ut och in  inte kul  ha  ont i  magen  . När man ska sova eller  ha  sura upp stötningar   blä säger jag om det  , som sakt  det inte  lätt  att  ha  två sjuk domar  och båda är kroniska . Av sig  först  födds man med en lung sjuk dom  sen när man blir 9 år  så fan man veta  att man har fått  diabetes , kommer  så väl i håg att  jag sa till  min mamma & pappa   att nu får jag inte äta vanligt  godis eller  läsk eller  glass   ;)  . men  det  har gått  framåt i forskingen  med både  cf & Diabetesen  tycker jag   idag har inga  sprter utan en , insulin pump  auuqachek kombo  den är jag nöjd med men jag vill  bytta  till något  lite  bättre  :) . Hoppas  mitt  ha1bc ligger  på 58 om inte  mindre   nästa gång jag är ditt  till  dom  för koll  :)  , sen är jag stålt  över  mina  små änglar  som jag har   som vet när mamma  inte  mår bra .  Den  lilla fröken på 2 år  går hämtar min socker mätare   och  nästa  dunkar mig i ryggen , när jag hostar  och även den lilla tjejen  gördet  med  :) . Vad dom lär sig fort  fast dom är så små  så dom borde  få en stor ilors  för  det  :)   men om får något extra i jul klapp  snart av oss  :) , sistället  tänkte lägg en länk  om att kunna gå in läsa om vad  Cystisk Fibros är   jag vet  att några av er  ha  läst . Det men tänkte  på er  nya  läsare   skulle  vara  kul om ni  vill länka min blogg  vidare  på er  blogg , eller så  så kan jag länka er  blogg  vidare  via min blogg  .  hoppas ni får  en bra tisdags kväll !! ?? 
www.rfcf.se   är   sidan jag  prata om  och ni kan även gå in läsa om Diabetesmanens  blogg  tycker jag http://www.finest.se/diabetesmannen 
 
 
kram frå lilla mig  
 
1 Anna :

skriven

Låter som du haft en dag med full fart jag finns här med gumman ska du veta vill du prata med en annan vän så finns jag här för dej och med mej kan du prata om alt det vet du och du vet att det bara är att ringa när du vill jag sitter uppe sent om kvällarna så det bekommer mej inte ett dugg.
jag vet hur jobbigt det kan vara med 2 sjukdomar och vi har som sagt känt varandra sen lommarskolan.

jag skickar massor med styrke kramar till dej

2 Angelica:

skriven

sv: Av det du skrev upp får jag bara i mig blåbär och nyponsoppa, men det är så mycket socker i dem också :/ I allafall nyponsoppa.. men ska testa aprikoser (torkade)

-Allt bra att ha vänner man kan vända sig till i jobbiga stunder, önskar att jag hade det.

Kommentera här: