vem jag är :)

HEJ !!!  på alla  mina läsare  där ute   !!!


Jag är  född  på  ds  i Stockholm  en sommar  morgon , men jag var liten  jag vägde inte mer en
ett  mjölk paket  har min mamma  pappa  sakt . Jag är med  andra  ord  född 10 vecker  för  tidgt ,
jag är  född i juli ska  vara  född  i september  när jag föddes . Så var  jag sjuk  sa läkaren och tog ett  par  prover  på mig  och gav mig medcin, så gick det typ 14 dagar   så börja  jag bli lite  piggare  av mig . Så gjorde dom ett  test  på mig  och då visa det sig att , jag hade  en lung sjuk dom som heter  CystiskFibros  och de vist inte  min mamma  pappa  att  dom hade  den genen . För att  få ett  barn med  dena  sjukdom då var  året 1983 i dag  sitter  jag här  livs levade , med en egen familj  jag är  som sakt  en tjeje  på 27 år   som gillar  livet   även om jag är   sjuk  så kan jag göra  allt  som alla . Andra  kan jag kan gå jag kan prata  jag kan se  med  mera,men  jag måste  dock gå till  läkaren  minst en gång i månaden . För att  se  så allt är  bra   jag vill  ju leva  och kunna  vara,  med min sambo och våran lilla dotter  och se  henne  växa  upp  och bli stor.Men om jag miss skötter  denna  sjukdom så  blir det  döden för  mig  och det  vill  vi ju inte , jag önskar  att  det  fanns  personer  som hadde  samma  sjukdom som jag. Och ville  starta  en  sida  för  andra  med  denna  sjukdom så kan, man bytta  ut  olika erfarenheter  med  varnadra  men vart  är  alla  dom ??? Kan man undra  över   alla  ni som läser detta  och vet  att  det  finns , någon ni vet som har  denna  sjukdom  be  dom kolla  in min blogg  vet jag ?? :)  eller  kolla in på www.rfcf.se   är hem sidan  för  denna  sjukdom  hoppas  ni lässer detta  , och går in på hem sidan  och läser  lite  fakta   om den  för  den som undrar   vad de  är. ?? 


tack för  mig

Lena  

Kommentera här: