Nu har fasters bus unge åkt hem

Så  där  nu är man inte längre tre barns  mamma  :P  , lille  man fik åka hem  idag  hans pappa  ( min bror  )  kom och hämta han  han har vart hos oss  sen i söndags  kväll  fram till  idag  . Så  jag ska gå hämta mina  två troll ungar  runt  16:00 tiden  på dagis  och hämta den stora  runt  16:30   upp på fritids  , så hem göra middag  bus kolla  på tv  sen  läggdax  vid  19:30  -20:00 tiden i dag  så ska  jag fixa mina  naglar  :) så dom bli lite  höst  fina . Det  vart  en fin september  dag ute  med  sol och blåhimmel  och lite  måln på den , igår hade  dom gymnastik på skolan  jag fråga  bella  vad fick ni göra på gymnastiken vi fick gå balans gång . Men jag bara  ramla  ner  hela tiden sa hon  ha haha  söt min lilla / stora tjej :)  och för  den lilla  går det jätte  på dagis  :) , kul se att  hon trivis  och det  börjar plopa upp  ord  ur munen  på henne  några ord hon har lärt  sig . Hej  blöja  toa  när man frågar om hon har gjort något i blöjan   då säger hon (bajs )  så spekar hon på sin rumpa  :) lilla tok fian , nu ska palla  mig ut i skogen här bakom oss  se om man hittar  svamp :P . Hoppas det  vore  jätte kul kunna göra lite  svap macka  till  för rätt  ;)  , till  middag  idag  blir det  lamm kottleter   :)  gott  som tusan , och  grönsaker  potatis  eller  pommes  till vet ej vad det  blir till .
 
eget  recept  på lamm kottletter  !!!! 
ugnen s tempratur  200 c 
2 st  vitlök  
en skvätt  olivolja  
lite salt / peppar  efter  tyck smak
med 2 msk   lite  fin hakad  persilja (beroende på hur mycket  persilje smak man vill ha ) 
 
gör  så här  
 
Bryn köttet  lite olivolja  med  salt  och peppar  ,
sen lägger du bitarna i en ungs fast  form 
sätter in det i ugnen  i ca 20-30 . Min beroende på hur  tjocka dom är
under tiden kan du  koka potatis  eller  fritera pomes  till det  , och om man vill vara lite  slö så kan man köpa  färdig sås  som beha  eller  rödvins sås  :)  hoppas  ni  lyckas med detta . 
 
ha en bra  dag  / kväll  kram / Lena  
 
 
 
 
 
1 anna:

skriven

oj vad gott recept du lagt ut det ska jag testa nån dag

Kommentera här: