Efter en trevliga dagar i kättbo med familjen

Tjena  på er  alla   har  haft  lite  vila  från bloggen  i några dagar  :) , med  familjen  och vänner   till  oss  alla !! bilder kommer  upp  lite  senare  via mobilen  :)  . Idag på radio stockholm p4 så hade  dom inter ljuvat dotterns rektor   angånde om att det har  gått  ett  helt år  från  att  fritis , bran ner på skolan och man har inte  gjort något åt det under ett  helt  år  och det går  runt  ca  390 elever på skolan . Men hoppas det  händer lite  saker nu efter hon var  på radion ;) , upp täckte i dag att   lill fian hade  blivit  brun under helgen hos farmor  :) . Nu i kväll  på tv4  blir det  timells  kök  med  Melker  Andersson  :) ,kul lite  insperad  middags tips   vill jag ha Tack tror  jag har hitta  middagen  jag skulle  villa  bjuda  mina  fina vänner och familjen på  :) ??  Någon kväll eller  helg  det skulle  bli  något i stuk med detta   goda  som dom lag i kväll  på timells  kök  på tv4  <3 . Jag ska  köpa äpple trä flis  bitar blöt lägga  och lägga i grillen och  röka  fisk :),   här hemma  tror  jag  smart  tips  idag har  man vart  till  sjukan  läkaren sa det lätt  lite  slem på  fram sidan av mina lungor . Men  anars inte  så  familigt  med  mig   imorgon ska  vi  till  logpeden  vid  gullmars plan  vid 10:45  ,Så blir åka  hem efter det äta lunch   sen ner  till  dagis  ;)   några timar   hoppas  jag  sen  på torsdag kommer  . Mormor  in  vid  09:15 ca  tror  jag   mamma  sa  ;)  ha mitt  mini  är lite  som en ( guld fisk  )  ha ha ha  , sambon jobbar  som  bara den !!!  snart har han semester   från vecka 27  till  vecka 32 då skolan börjar . För mammas och pappas  stora  tjej  och då mamma pappas  lilla  fia lotta  börja  på dagis   då man inte  bebis  längre  ;) , hoppas på  en fin dag i  morgon ( jag tror  ja vet  vad jag ska  pyssla  med   i höst  när jag  blir  hemma  på dagarna ) . Jag ska  börja  baka  så jag kan börja  sälja  saker  åt   folk  när dom ska ha  dop fest   med  mera  ;)  ,  men  som sakt   detta  skulle  vara gott en ljumen  sommar  kväll  i med  goda  vänners lag eller  familjens  lag  :)  .  Stekta  kantareller  med  schalotten lök och smör  , och porcherat  ägg med lite fin hackad gräs lök  :) , och  till  varm rätt  rökt  röding   med  smör och dill fyld röding  sen  djordnartskocka salda med  hackad  schalottenlök majonäs . ( Hellmans majonäs ) sen  stor  cremfrec ;)  och krydd krasse   till  som topping   och halv mångar  tunt skurna  av  äpple  blandas  ner  ,  sen  till efter rätt   fyllda  glas   strutar med  grädda  och lemoncurd  vispa i hopp 3dl  vispgrädde  med  nästan en halv burk av  lemon curd  ( om man tar hela   kan det  bli för  sött  )  sa  Melker  Andersson ;)   toppar  med  hallon svenska   !!!!   recpeten finns på  www.recept.nu  men  nu har man fått  lite  nya  tips  vad jag kan bjuda alla  på   men höll  på glöma  om en månad åker  vi  till  Portugal  hela  familjen  ;)  LÄNGTAR  SOM TUSAN   !!!!!!!!!!!!! 
nu får  ni alla  ha  en bra måndags  kväll  :)  
 
PUSS / KRAM    ( bilderna  kommer  upp  i nästa  in lägg )  
1 anna:

skriven

låter som du haft en bra helg här har vi bökigt med byggställningar ch allt sen så ska man anmäla comviq med för nu har dom gjort bort sej så det räcker 20e juni åker vi upp till dalarna för midsommar mys med fina familjen

Kommentera här: