ja ha då får man vabba i dag !!!

Godmorgon på er  alla  sköna personer jag skänner , idga vart  det  bli hemma  med en av barnen då var det  stora tjejen  som är  dålig  av sig :/  men  hoppas hon är  bättre  i morgon  . Men man  ska inte  klaga på den  fina  höst morgoen som är utan för  föstret  hos oss  löven  börjar  bli brand gula röda  så fint  :)  tycker jag , så nu blir de lite kaffe  sen  göra  anings gymnastik  och få bort lite  mer  slem  :)  . så man kan bli lite  bättre  jag börjar kunna  se ett  litet  ljus i den långa tuneln med  hosta  efter  6 år  , då har jag fått  reda på att  jag  har  svmp i halen och lungorna  då blir det  äta  Noxafil  resten av livet  :/   men jag slipper  hosta lika  mycket  :) . Idag blir det  ringa  sjukan  på grund av olika  saker  hppas dom kan hjälpa  mig  med  mina frågor  :)  ,  lite  kaffe  nu  kolla  runt på mail  och hitta ett  bra  recept  på bersamellsås  :P . För  göra  till lasangen som blir i dag med  färska  lasangeplater och ekologisknöttfärs i hopp blandat med en liten gullök , sen lite  ost  på det  :) så hoppas  alla  gillar middagen i kväll  även svärmor kommer  på middag  busar med  barnen  idag :) . Nu blr det  göra  lite  anings gymnastik  här hemma  medmans  mammas  stora tjeje kollar  på film i soffan  under tiden , så nu är detta  gjort  för några timar  framåt  :)  tänkte  skriva ett  litet  recept på gravadlax  till er  alla här  på min blogg :) 
 
 
Detta  behöver  du / ni  ha  hemma  för  kunna  gravalax hemma 
 
1 kg  lax som ta  helst  fram del på filen elle  mitten delen  skär bort  evuntela fet rema  ta bort ben .
0,5 dl salt 
1 dl soker 
1-2 msk  vitpeppar grov malen 
1 dl  färsk eller  fryst  dill  
 
börja lägga  fisken i fast  form  sen blandar du hop socker salt  vitpeppar ,
blöt dina hand med lite  vatten  och sen stryker du  in socker salt vitpeppar på fisken  . Sen droppar du lite vatten på fisken så det  börjar  släppa i från sig lite  vättska  på  fisken  :)  , sen strör  du över  dillen  sen lägger du på plast folie ställer den i kylskåpet  i 2-3 dagar  sen  är det  bara  äta   den  med dill stuvad potatis  till gott  som attans vad gott det blir de tycker jag  :P  
 
en bra låt  från en av sverigs bästa  artister  tycker jag  jag tänker på sommar lit där till  när jag lyssnar på han 
http://www.youtube.com/watch?v=hzcA9OdR-CM&list=RDhzcA9OdR-CM
ha en bra måndag  på er  alla / lena 
 
1 Angelica:

skriven

Älskar lax :)

Svar: ja lax kan man göra mycket grilla med mera ;)
Isabellemariell

Kommentera här: