Lite små grå dag utan för mitt fönster

tjola hopp på er alla  glada  och icke glada  personer  , idag  har det  ju regnat  sen lunch :(  men men  det  gör inget  jag har  fått  umgås med  värdens goaste  dotter  i dag . vi  tog och åt lunch på den gyllene måase ;) , har  hitta  lite   jul klappar  till barnen  lite  ska vi köpa  den  9 dec . Med  tror  jag  :)  då sambon är ledig från jobbet  för  vi ska  på  ett  möte  och kolla  våran  synd  ochså samma  dag , sambon ska  fixa sig ett  par snygga  glas ögon som kompliment  till  linserna  han  har  i dag  ;) .  Vi ska jag  se  om det  finns   snygga  glas ögon till mig   med , känner  att  det  behövs när man kollar  tv sitter  vid  datan . (  Jag är inte  gammal tant  )  för  jag skaffar  glas ögon ;)  ,  sen kommer  dom fixar  en tapet bit  i hallen  och några små fel i bad rumet troligt . Vis  har  våran spis  gått  sönder på en plata man  kan inte öka värmen  utan att  den dör :( ,  så får ringa fel anmälan   be någon av killarna  komma kolla  på  den  !!  det  blir  slänga på en tvättmaskin i morgon :P . Vika  tvätt  sortera om lite i  kläd lådor  och garderoben  med tror  jag  ha ha ha  så lakan och täcken  kommer på rätt  plats  ;) , vad ska  ni andra  göra  för  kul  i veckan då det är ??  1  Advänt  på söndag  som kommer  :P  jag har  fått  upp  det  mesta  men  inte  allt  ,  ska in för skaffa oss  en  plast  gran här hemma  som är  180  cm lång   som jag dotterna såg  på öb i dag  :) . Så det  pappas jobb  och  köpa  den  för  199  kr   :P  allt anant  tjafs  till granen  har vi hemma  redan ;P  jag fundera på testa göra  saffrans  kladdkaka till  jul :)  receptet  kommer  här  nedan för  :) 
 
  SAFFRANSKLADDKAKA MED MADELMASSA 
 
 sätt ugnen på 200 grader .
1:  3 dl socker 
    2½ dl vetemjöl 
    1 krm salt 
    3 st  ägg 
    100 g madelmassa 
    150 g milda mat och bakmargarin 
   2 st paket  saffran 
2: blanda socker mjöl , vaniljsocker  i en bunke .
3: Riv madelmassan vänd ner det i smeten , 4:  smällt margarinet och rör i saffranet . (se till att  skrapa  ur  allt med en  slickerpott så all saffran kommer med , 5 smörj en form med av tag bar kant  med flytande margarin . Och mjöla   grädda gör du med både över och undervärme ska kakan , gräddas i mitten i 18-23 minuter beroende på hur kladig du vill ha kakan . I varm luftsugn spelar det ingen roll var iugnen du gräddar den ,  servera kakan ljummen eller kall med bär och en klick milda visp .
här  är mitt   jul kaka  till i år   :)  
 
ha en bra  dag  alla kram 
 
 
1 Angelica:

skriven

sv: Åh tack <3
Ja, den var jättebra. Hoppas du också hade det :)

-ÅÅåh vad gott!

Svar: kul höra du får prova göra den till jul vet jag :P angelica
Isabellemariell

2 Angelica:

skriven

sv: Var å tog prover i måndags och tycker att det inte borde vara så svårt å ge mig medicin just nu eftersom jag enbart kan ha en och det är ju fortum, så dem behöver inte kolla vilka bakterier som växer osv :/
Men ska till läkaren på torsdag så jag hoppas att dem ordnar medicin åt mig typ nu, för jag hostar lungorna ut mig :(


-Här har solen ÄNTLIGEN varit framme hela dagen, är sååå less på regnet nu

3 Anna :

skriven

mumms vad gott recept den ska jag verkligen testa får jag lägga ut receptet på min blogg och dela med mej kramar

Kommentera här: