Retsam rethosta!!!!

Så var ret hostan delux till baka hosta upp stora slem bollar :( ( ursäkta mitt språk ) , så härom dagen åkte jag på en för skylning som har satt sig i halsen som retar upp . Halsen och gör enu mera slem så i dag vart det börja med Baktrim fortum för se om det ger sig denna gång , jag vill ju må rätt okej inte hosta hjämpt . Men som sakt jag är van nu efter hela mitt liv ha hosta , spota slem haft mig nu har jag tagit slem lösande medicin med sen blir det ta koksalt och sterilt vatten inhalera . Men som vädret är som det är så är det inte lätt vara frisk eller hålla sig frisk alla hostar spotar snorar har sig :( , men snart blir det vår sommar på samma gång tror jag :) ?? Idag har jag och denise vart ute och lekt kolla på trakor som soppa upp gruset , på gatan så fick hon se en svart katt som hon sprang efter ville klappa :) . sen fick sambon sina nya cykel kläder för kunna cykla till och från jobbet , idag satt jag och baren och rita lite i köket :) och till middag vart det spageti . Hemma gjord köttfärsås :) gott vart det :) vill jag lova hela familjen åt upp maten !!! , fixa lite saker in för helgen sen på lördag kommer en vän till min sambo kollar . fotboll på lördag och äter middag med oss , men jag skulle villa åka träffa någon vän med baren och . Så dom kan leka ha lite kul under dagen :) !!! men vet inte vem vi ska fråga om dom vill träffa oss under dagen ?? Men det löser sig hoppas jag men mitt recept på köttfärsåsen jag gjorde i kväll är 500g nöttfärs 1 mellan stor gullök 2 st skalade morötter och grov riven en tetra med krosade tomat 2 msk tomat pure ½ dl ca av något gott rövin 1 tsk Organo smulad 2msk pulver bejong 2 krydd mått salt / Peppar efter smak ;) 1 dl majs 1 burk skivade chapintioner du steker köttfärsen med gul löken och morötterna sen häller du det i tjock botnad kastrull häller på krossade tomater buljong rövinet låter de koka i hopp i ca 15 -20 min medans spagetin kokar under tiden sen är det bara duka köks bordet hemma ropa på familjen vänner eller vem ni har hemma :) OBS !! glöm inte grön sallade ochså DS !!! lycka till hoppas alla får en bra kväll :) lite nya och gamaml länkar http://cfmamman.blogspot.se http://lindanorstedt.se http://piiingy.blogg.se nu har ni lite läsa :) PUSS / KRAM
1 sofia:

skriven

Jobbigt med förkylning och hosta hoppas den ger med sej med medecinen jag tycker det inte är nåt fel på vädret strålande sol och blå himmel det är underbart tycker jag nu är de vår och nu ska det hålla på så här en tid med sol och lite värme så nu njuter jag fast nu har jag fått tillbaka min infektionshosta så det blir att äta medecin igen här i roslagen har dom börjat lite smått att sopa upp gruset men dom har inte kommit igång med det här än men det kommer nog så fort dom börjar med bygget och renoveringen så börjar nog dom med det med hihi hade vi vart vänner så hade du fått komma hit hälsa på mer än gärna gott med spagetti med hemma gjort köttfärs sås bra recept på det med lite annurlunda mot vad man brukar ha i men det blir säkert gott men när jag gör köttfärssås så gör jag den gärna i en gjutjärns gryta och inte i kastrull för jag brukar göra så mycket så det räcker till flera matlådor
Ha en trevlig fredag

Kommentera här: