mellis

Ja som sakt  litte  mellis  nu för  mig  :)  så jag inte  dimper i  sockret innan  middag , så blir två hårda mackor med  mjukost och vitlöks salami på dom  och en kopp kaffe  på det  ;)  . Så har man vart och stor handlat på förmiddgen   efter  man hade  lämnat  små bus ungarna  på dagis  och skolan  :p , sen har man pysslat lite  här hemma  med  vika  tvätt   sätta  på en maskin tvätt  igen  .  sen har jag fixat  nästan allt till middag  det blir  hemma gjord  pytt i dag på lamm  och kokt potatis  grönsaker i stek pannan  :)  så blir det ägg röbätter på det , jag kan trolla med maten jag med  he he . Ikväll  ska  vi baka  peppar kas hus  och gubbar  jag barnen :P för jag köpte  två barn kavlar till dom i dag  på ica maxi , se hur glada  dom blir sen blir det  bygga  upp vårat lilla  hus  ;) . Tror jag ska göra lite  tolldeg  med  till dom och mig själv  :) , kul göra massa  små djur  som igelkottar  en älg  med mera  . Gillar ju pyssla med  barnen  :)  sen har jag beställt hem  pärlor  kunna  göra armband med mera  :) ,är tanken  sen kunna  sälja  dom med  om någon vill  köpa  dom  100 kr . Armbandet kommer  det kosta  när dom är klara  , snart  ner  hämta hem  familjens  lilla  sol stråle   det är så kul höra henne  prata . Nu är det  massa ord som kommer  varje  dag   mamma  vad är där  eller  mamma  akta   kommer hon säger , om man sitter  fel  på stolen  :)  eller  som i går när  det var  pasta köttbullar till middag . så sa hon mamma dela köttbulle  ;)  man blir så stålt  över  henne så fick jag för mig göra  jul godis  :P  som blir vit choklad tryffel  är tanken , kommer  recept längre ner   på bloggen  här   he he he  
JUL GODIS
  
VIT CHOKLAD TRYFFEL
 
300G Vit choklad  
1 dl vispgrädde  
1 dl riven madelmassa 
50 g smör  
2 matskedar  likör eller  vad man har hemma 
 
koka upp grädde vit choklad på svag värme  ta av kastrullen  från platan när den har   smält  chokladen :)  
ha i 50 g  smör  och madelmassa  och likör eller  något liknade  
häll upp det i en form ställ det så det  svalnar   så du kan rulla  små bollar   av det  och rulla  dom i flor socker  
:)  lycka till  
 
 
lycka till  alla nu 
 
puss hej  från mig  ;) 
  

Kommentera här: