Har bakat lusse bullar med stora tjejen :)

Hej på er alla glada !! här är det fint :) var med båda baren fixa lite saker och så handla vi lite , mat och bak grejer till lussebaket :) . Mysigt gör lite jul fint här hemma nu sitter jul gardinerna uppe och , julstjärnorna men två av dom ska ha nya lammpor i sig så dom kan lysa !! . Snart kan man spela jul musik här hemma väntar i några dagar till :) , har en liten fröken som sover oroligt inte kul :/ kommer bli en jobbig natt . Tror jag :/ men nu fick hon natt flaskan hoppas hon sover lite lugnare efter den :) , jag sitter och småpysslar på dagarna och kvällarna när jag kan ;) . Allt från måla på muggar och glas burkar som har vart barn mat i så man kan lägga värme ljus i när mörkret kommer nu smygande runt hörnet , nu sover manen och baren i huset jag för står inte var för jag är så pigg av mig på kvällen när alla sover ?? Tänk på onsdag blir våran tjej 5 år vart tog åren vägen ?? Hon växer för fort nästa höst går hon i 0:an i snösätraskolan som ligge i , backen åvan för oss där vi bor :) sen på lördag har hon kalas för lite vänner och familjen :) . Mellan 13-16 på dan :) hoppas det blir kul för henne , så kom jag tänka på en sak jag var till läkaren i torsdags så när jag skulle blåsa på cf-motagningen .På huddinge så stod min vikt på 65 kg då ställe jag mig på vågen på , motagningen med ett stort lende jag har gått ner 8 kg på ca 3 månader . Så vikten ligger nu på 58,4 kg super glad är jag ser vad all långa runder med vagen har gjort ;) , och hör och häpnad läkaren sa inget om vikten till mig !! jag ska hålla den vikten nu är det tänkt ;) . Jag har konsta terat jag måste köpa nya jenns mina åker ner hela tiden !! och nästa mål jag har för 2014 är att bli av med , bullarna på magen så jag slipper få massa duma fråger om jag är på ( smällen ) . Hoppas det går fixa till det så magen bli plat !!! då har jag min dröm kropp som jag längtat efter i flera år , då ha man två gaviteter bakom sig med och nu har jag testa höja min basal dos på insulinet i pumpen !! .Se hur det går under natten nu har 2 e varje tim som kommer i kroppen hoppas jag kan sänka min ha1bc det låg på 65 milemol , sist jag kolla men ska ha ner det till under 50 är det tänkt nu jag har mina små mål jag vill nå nu på egen hand . och med lite järn villja går det nog ska ni alla se som läser min blogg , imorgon ska jag till huddinge träffa sjukgymnasten för prova inhalera tobi i pulver format hoppas den är bättre en vätskan sen ska stora tjejen ut och äta med farmor och faster Linda :) . Så jag sambon och lilla damen blir det falukorv och pasta till mig i morgon :) , nufår ni alla ha en trevlig måndags natt . puss kram på alla från Mig ;)
1 Anna:

skriven

åh vad mysigt med bull bak själv längtar jag tills nästa vecka på måndag då jag får hämta nycklarna till nya lägenheten och sen blir det jul pyssel där.
mysigt att måla på saker det blir fint det tycker jag
ja tiden går fort när dom är små lena stora tjejen är snart 5 år ibland undrar man vart tiden tar vägen
kul att du även har gått ner i vikt
det låter som du har det bra just nu trots en hel del annat kämpa på så klarar du allt annat

kram kram

Kommentera här: