en ny dag

Godmorgon på alla  glada  blogg läsare  ;)  idag  blir det  tvätta  kläder  och slänga  skällsortering ,  som vi har  :) annars  ska jag bara  tadet  lugnt idag . För kl 03:00 i natt  fick jag socker falla som var nere på 1,6  inte bra det  men  men  jag har värdens finnaste  sambo, som fixa  läsk åt mig och gjorde två mackor  och ett  glas mjölk till mig med  flor socker . men innan sambon åkte till  jobbet  så kolla jag blodsockret  som var  på 13,0  det  är  okej att  ligga , högt en gång  men  mitt  mål är ligga under  10 ,0 i mitt  blodsocker . Hoppas  på molen försvinner  jag vill ha  sol nu och blå himel , ute  som det  var tidigare  idag på morgonen men  vet ej om det  blir . Så men  nu ser jag att  det  ska  regna snart  men vill ha sol  men till middag  blir  det  skogsvampspappna,  med kokt potatis  lövbiff  gott  det  blir sen blir det  väl lite  glass  och till fikat i kväll  :) . Men snart ner hämta  mitt  lilla hjärta på dagis  :) ,
och i morgon är  det  sjukan och träffa  sjukgymnasten . Och sen en annan person på sjukan kl 14 :00 , nu regnar det  här med  :/  vill  inte det  men mysigt om det . Åskar lite  ochså skulle  vara  mysigt  tycker jag :)  den i dag  fick en vän till  mig sin dotter , som kom kl 09:11  och vägde 3598 g och var  49 cm lång  kul för dom  och ett  stort  grattis  till dom .  nu blir det gå hämta  bus på dagis  snart  :)
längtar efter  henne   så mycket  , sen blir det massa bus   med henne  kolla tv  äta glass   med henne spela tv spel . Ha en bra dag och kväll alla  min fina blogg läsare  :)


puss kram /lena

1 Carola i Linköping:

skriven

Hej !

Jag har också diabetes typ 2, men har en viss insulinproduktion själv, så jagtar inte så många enheter, men det kan vara nog så knepigt ändå, att få ihop det ibland. Vad brukar ditt Hba1c ligga på ? Sist låg det högre än någonsin för att vara mig, så jag försöker nua tt gå ner i vikt och bli av med lite insulin. Inget kul alls !

Kika gärna in på min blogg också, där jag skriver om allt och inget : )

Kanske lite för dyster blogg ibland, men så är ju livet med CF. Allt kan inte vara perfekt alltid !

/Carola , Vuxen med CF i Linköping

Kommentera här: